【注意】この文書にはより新しいバージョンが存在します: WCAG 2.1 達成方法集
この達成方法 (参考) の使用法と、この達成方法が WCAG 2.0 達成基準 (規定) とどのように関係するのかに関する重要な情報については、WCAG 達成基準の達成方法を理解するを参照のこと。適用 (対象) のセクションは、その達成方法の範囲について説明しており、特定の技術に関する達成方法の存在は、その技術があらゆる状況で WCAG 2.0 を満たすコンテンツを作成するために使用できることを意味するものではない。
Microsoft Silverlight, versions 3 and greater
Silverlight managed programming model and Silverlight XAML
訳注: Silverlight は、2021 年 11 月にサポートを終了する計画が Microsoft 社より公表されている (Microsoft サポート - Silverlight のライフサイクルポリシー)。
WAIC では、Silverlight に関する達成方法の翻訳を行っていないが、将来もその予定がないことに留意されたい。
これは、次の達成基準に関連する達成方法である:
SL24 に関するユーザエージェントサポートノートを参照のこと。Silverlight Technology Notesも参照。
The objective of this technique is to use the AutoPlay
property
of MediaElement
object, which prevents the MediaElement
from
playing its media source automatically.
By default the value of AutoPlay
is true, which causes
any media that is the Source
of the MediaElement
to
play as soon as either the entire source file is loaded (for nonstreaming
media) or an initial buffer is loaded (for streaming media). To prevent
the possible accessibility issues, developers can instead specifically set AutoPlay
to
false, so that the user always controls whether the media plays. This
technique would thus be used in combination with providing user interface
controls that go along with the MediaElement
, and
that enable the user to control the media. In particular, the user
interface controls enable the media to play, pause or stop, with event
wiring for those controls associated with the Play
, Pause
or Stop
methods
of the MediaElement
object.
This example has a UI definition in XAML and interaction logic in C#.
The following is the basic UI in XAML. Note the AutoPlay="false" setting.
<UserControl x:Class="MediaElementControlsAutoPlay.MainPage"
xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
>
<Grid x:Name="LayoutRoot">
<Grid.ColumnDefinitions>
<ColumnDefinition Width="*" />
<ColumnDefinition Width="*" />
<ColumnDefinition Width="*"/>
</Grid.ColumnDefinitions>
<Grid.RowDefinitions>
<RowDefinition Height="*" />
<RowDefinition Height="Auto" />
</Grid.RowDefinitions>
<MediaElement x:Name="media" Source="/xbox.wmv"
Width="300" Height="300"
Grid.Column="0" Grid.Row="0" Grid.ColumnSpan="3"
AutoPlay="False"
AutomationProperties.Name="Video of new Fable game for XBox"
/>
<Button Click="StopMedia"
Grid.Column="0" Grid.Row="1" Content="Stop" />
<Button Click="PauseMedia"
Grid.Column="1" Grid.Row="1" Content="Pause" />
<Button Click="PlayMedia"
Grid.Column="2" Grid.Row="1" Content="Play" />
</Grid>
</UserControl>
The following is the C# logic.
private void StopMedia(object sender, RoutedEventArgs e)
{
media.Stop();
}
private void PauseMedia(object sender, RoutedEventArgs e)
{
media.Pause();
}
private void PlayMedia(object sender, RoutedEventArgs e)
{
media.Play();
}
This example is shown in operation in the working example of Media Element Controls with AutoPlay False.
この参考リソースは、あくまでも情報提供のみが目的であり、推薦などを意味するものではない。
Silverlight
Media Framework - a framework and a media player control implementation
that incorporates many of the Silverlight techniques related to MediaElement
Using a browser that supports Silverlight, open an HTML page that
references a Silverlight application through an object tag. The application
is expected to use a MediaElement
object to play
prerecorded media.
Check that the media does not play automatically as soon as the application loads and displays. Rather, the user is presented with a user interface that can start the media per the user's action.
#2 is true.
この達成方法が「十分な達成方法」の一つである場合、この手順や期待される結果を満たしていなければ、それはこの達成方法が正しく用いられていないことを意味するが、必ずしも達成基準を満たしていないことにはならない。場合によっては、別の達成方法によってその達成基準が満たされていることもありうる。